نرم افزار های رایگان آیفون

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

♪♪♪♪♪♪

farskids

farskids,فارس کیدذ,farskids

یه صورته ماهو , چشایه سیاهو , خنده ی لباتو , آروم میشم با تو

میگیره این قلبم , ببین اخماتو , کنار تو خوب ه حتی غمام با تو

یه صورته ماهو , چشایه سیاهو , خنده ی لباتو , آروم میشم با تو

میگیره این قلبم , ببین اخماتو , کنار تو بهتر ه حتی غمام با تو

نمیخوام جهان رو بی تو واسه یه لحظه دوریتو

نفسم بی تو میگیره , کنارم اگه نمونی تو

جهان مفهوم میده با تو حالم فقط بهتر ه با تو تو عشقمی و می مونی

کسی هیچ نمیگیره جاتو

یه چهره ی خاصو , این تمام حس و , بدجوری میخوامت , رو منی حساسو

اینقده جذابی , ی میگی راستو , به من که رفیق داری قلبی که اینجاستو

یه صورته ماهو , چشایه سیاهو , خنده ی لباتو , آروم میشم با تو

میگیره این قلبم ببین اخماتو, کنار تو بهتر ه حتی غمام با تو

نمیخوام جهان رو بی تو واسه یه لحظه دوریتو

نفسم بی تو میگیره کنارم اگه نمونی تو

جهان مفهوم میده با تو حالم تنها بهتر ه با تو تو عشقمی می مونی

کسی هیچ زمان نمیگیره جاتو

نمیخوام جهان رو بی تو واسه یه لحظه دوریتو

نفسم بی تو میگیره کنارم اگه نمونی تو

جهان مفهوم میده با تو حالم تنها خوب ه با تو تو عشقمی و می مونی

کسی هیچ نمیگیره جاتو

نمیخوام جهان رو بی تو واسه یه لحظه دوریتو

نفسم بی تو میگیره کنارم اگه نمونی تو

جهان مفهوم میده با تو حالم تنها خوب ه با تو تو عشقمی می مونی

فردی هیچ نمیگیره جاتو

  • امید علومی
  • ۰
  • ۰



انجام پایان نامه مدیریت

امروزه‌، در جهان ‌ هیچ‌ جامعه‌ای‌ قادر نیست‌ بدون‌ انجام‌ تحقیقات‌ و پژوهش‌های‌ علمی‌، فقط با بهره‌گیری‌ از نتایج‌ تحقیقات‌ دیگران ‌، داعیه‌ی‌ پیشرفت‌ ترقی‌ داشته‌ باشد و جهت ‌ بیش‌ از میزان ی‌ که‌ تولید علم‌ کرده‌ است‌، حقی‌ قائل‌ بشود. پس ‌، برای ‌ ما که‌ به‌ دنبال‌ اثبات‌ هویت‌ در جهان ‌ امروز هستیم‌، برترین ‌ و کارآمدترین‌ راه‌ انجام‌ پژوهش‌هایی‌ است‌ که‌ بتواند به‌ تولید علم‌ منجر شود و راه‌ کارهای‌ مناسبی‌ برای ‌ پیشرفت‌ و توسعه‌ در تمام‌ زمینه‌های‌ اقتصادی‌، سیاسی‌، فرهنگی‌ هنری‌ فراهم‌ کند.

امروزه‌، در جهان ‌ هیچ‌ جامعه‌ای‌ قادر نیست‌ بدون‌ انجام‌ تحقیقات‌ و پژوهش‌های‌ علمی‌، تنها با بهره‌گیری‌ از نتایج‌ تحقیقات‌ افراد دیگر ‌، داعیه‌ی‌ پیشرفت‌ و ترقی‌ داشته‌ باشد و جهت ‌ خود بیش‌ از میزان ی‌ که‌ تولید علم‌ کرده‌ است‌، حقی‌ قائل‌ بشود. پس ‌، جهت ‌ ما که‌ به‌ دنبال‌ اثبات‌ هویت‌ در جهان ‌ امروز هستیم‌، با کیفیت ترین ‌ و کارآمدترین‌ راه‌ انجام‌ پژوهش‌هایی‌ است‌ که‌ بتواند به‌ تولید علم‌ منجر شود و راه‌ کارهای‌ مناسبی‌ جهت ‌ پیشرفت‌ توسعه‌ در تمام‌ زمینه‌های‌ اقتصادی‌، سیاسی‌، فرهنگی‌ هنری‌ فراهم‌ کند. بی‌تردید، اهمیت ‌ پژوهش‌ در کشورهای‌ توسعه‌یافته‌ واقعی‌تر است‌. در آن‌جا سال‌هاست‌ که‌ پژوهش‌ نهادینه‌ شده‌ است‌؛ یعنی‌ تمام‌ نظام‌های‌ اقتصادی‌، اجتماعی‌، فرهنگی‌ هنری‌ از آن‌ پیروی‌ می‌کنند. به‌ همین‌ ‌ است‌ که‌ پژوهش‌ از سال‌های‌ ابتدایی‌ زمان ‌ تحصیل‌ در دستورکار مدارس‌ قرار می‌گیرد. کودکان‌ از همان‌ ابتدا به‌ سمت‌ پژوهش‌ سوق‌ داده‌ شده‌، ناگزیرند در سطح‌ علمی‌ توانِ خود، به‌ تحقیق‌ بپردازند و کار ‌ پژوهشی‌ را به‌ عنوان‌ بخش‌ تفکیک‌ناپذیری‌ از فرایند علمی‌ فرهنگی‌ خود به‌ شمار آورند. آن‌ها نگران‌ انجام‌ تحقیق‌ نیستند، بلکه‌ نگران‌ نتایج‌ واقعی‌ حاصل‌ از آن‌اند. این‌ در حالی‌ است‌ که‌ ما تازه‌ در همین‌ سال‌های‌ اخیر به‌ طور جدی‌ درمورد ‌ی‌ پژوهش‌ و ضرورت‌ آن‌ فکر صحبت‌ می‌کنیم‌. تحقیق‌ به‌ معنای‌ تولید دانش‌ است‌ نه‌ انتقال‌ آن‌. فرایند پژوهش‌ با کشف‌ یادگیری‌ چیزهای‌ نوین‌ همراه‌ است‌؛ یعنی‌ فرایندی‌ اندیشه‌ای‌، ادراکی‌ نوآور. عدم‌توجه ‌ و ارزش ‌ندادن‌ به‌ امر پژوهش‌، نادیده‌پنداشتن‌ توان‌ بالقوه‌ی‌ پژوهش‌ در آگاه‌کردن‌ آدم ‌ است‌.پژوهش‌ اولویت‌ ملی‌ و زیربنای‌ توسعه‌ی‌ هر کشور است‌. پس ‌ چنانچه خواهان‌ آینده‌ای‌ خوب هستیم‌، می بایست بدون‌ پایداری ‌ یا منفی‌بافی‌ (از عبارت ‌ این‌که‌ پژوهش‌ کار مردم‌ کشورهای‌ درحال‌توسعه‌ نیست‌، یا پژوهش‌ در رشته‌هایی‌ مانند هنرها امکان‌پذیر نیست‌ که‌ می‌تواند ناشی‌ از ضعف‌ در روش‌شناسی‌ تحقیق‌ باشد) با بهره‌گیری‌ از روش‌شناسی‌ علمی‌ در همه‌ی‌ زمینه‌های‌ اجتماعی‌ از عبارت ‌ هنر به‌ پژوهش‌ بپردازیم‌. هرگاه‌ هنر توأم‌ با پژوهش‌، نوآوری‌ خلاقیت‌ باشد، می‌تواند به‌ درک‌ کلی‌ روح‌ جامعه‌ برسد. پس‌ از بیان‌ این‌ مقدمه‌، می‌پردازم‌ به‌ بحث‌ پژوهش‌های‌ هنری‌ و روش‌های‌ تحقیق‌ در هنرها. ابتدا با این‌ سؤال‌ شروع‌ می‌کنم‌ که‌ هدف‌ پژوهش‌ هنر چیست‌؟ هدف‌ پژوهش‌ هنر آن‌ است‌ که‌ با یک‌ روش‌شناسی‌ علمی‌، دستیابی‌ به‌ واقعیت‌های‌ موجود را در هنر امکان‌پذیر کند. به‌ این‌ ترتیب‌ پژوهش‌ هنر در سه‌ قلمرو کلی‌، به‌ «توصیف‌ وضعیت‌ هنرها» می‌پردازد؛ یعنی‌ به‌ معرفی‌، تفسیر تأویل‌ موضوعات‌ هنر آثار هنری‌ اهتمام‌ می‌ورزد؛ یا آن‌که‌ «عوامل‌ اعتلا، افزایش یا رکود هنرها» را شناسایی‌ می‌کند و سرانجام‌ آن‌که‌ با «انجام‌ مداخله‌» ایجاد تغییرات‌ در عوامل‌ تأثیرگذار در خوب یت‌ یا عدم‌خوب یت‌ هنرها، موجبات‌ تعالی‌ آن‌ها را فراهم‌ می‌آورد. این‌ها رسالت‌های‌ پژوهش‌ در هنرها است‌ که‌ اکثرا ٌ ‌ به‌ سبب‌ ندانستن‌ روش‌ تحقیق‌، از انجام‌ آن‌ سر باز زده‌ می‌شود یا به‌ صورت‌ غیرعلمی‌ انجام‌ می‌پذیرد. می بایست یادآوری‌ کرد که‌ هدف‌ از تحقیق‌ رسیدن‌ به‌ واقعیت‌ است‌ و این‌ راه‌ باید به‌ روش‌ علمی‌ طی‌ شود تا دسترسی‌ به‌ حقیقت‌ امکان‌پذیر گردد. پس ‌ تلاش ‌ شده‌ در این‌جا به‌ اجمال‌، مسیری‌ را که‌ هر پژوهشگر می بایست گام‌به‌گام‌ طی‌ کند، به‌ ترتیب‌ بیان‌ شود:
۱ـ گزینش ‌ موضوع‌
۲ـ قبلی ه‌، منابع‌، بازنگری‌ منابع‌ اطلاعات‌ موجود
۳ـ طراحی‌ تحقیق‌
۴ـ اجرا
۵ـ گزارش‌دهی‌
۶ـ ارزیابی

۱ـ انتخاب ‌ موضوع‌
در این‌ گام‌، سه‌ مقوله‌ی‌ ضوابط‌ معیارهای‌ گزینش ‌ موضوع‌، عنوان‌ مناسب‌ بیان‌ مسئله‌ تبیین‌ می‌شوند.
ضوابط‌ معیارهای‌ انتخاب ‌ موضوع‌ تحقیق‌ به‌ قرار زیر است‌:
ـ وجود مشکل‌ یا سؤال‌: یعنی‌ آیا مشکل‌ یا سؤالی‌ وجود دارد؟ چنانچه وجود دارد، چقدر است‌ و چطور ‌ این‌ تحقیق‌ می‌تواند مشکل‌ را حل‌ کند، یا از شدت‌ آن‌ بکاهد؟
ـ الویت‌ تحقیق‌: یعنی‌ سهم‌ این‌ مشکل‌ نسبت‌ به‌بقیه مشکلات‌ به‌ چه‌ میزان ی‌ است‌؟ چنانچه مشکل‌ همچنان‌ باقی‌ بماند، چه‌ عوارضی‌ به‌ دنبال‌ دارد؟ آیا تحقیق‌ مورد نظر یک‌ کاربرد، یا کاربردهای‌ زیاد دارد؟

ـ توانایی‌ انجام‌ تحقیق‌: یعنی‌ توضیح ‌ درمورد علاقه‌ انگیزه‌ی‌ محقق‌، دانش‌ توانایی‌ او در انجام‌ تحقیق‌، وجود وسایل‌ کار و مواد مصرفی‌ و شرایط‌ دسترسی‌ به‌ امکانات‌.
ـ علمی‌ و عملی‌ بودن‌: یعنی‌ موضوع‌ مورد نظر علمی‌ عملی‌ است‌ امکان‌ اجرای‌ آن‌ در یک‌ محدوده‌ی‌ زمانی‌ وجود دارد. جنبه‌ی‌ مهم‌ این‌ قسمت ‌ مسئله‌ تئوری‌سازی‌ ( concept ) است‌، یعنی‌ آیا تفکر تحقیق‌ ‌ جنبه‌ی‌ علمی‌ است‌؟
ـ نتایج‌ مادی‌ (cost benefit) : یعنی‌ انجام‌ این‌ تحقیق‌ نتایج‌ مادی‌ دارد و مقرون‌ به‌ صرفه‌ است‌.
ـ وجود منابع‌: منابع‌، یعنی‌ نمونه‌های‌ موردارزیابی ‌ و قبلی ه‌ی‌ تحقیق‌ به‌ اندازه‌ی‌ کافی‌ وجود دارد. بدیهی‌ است‌ که‌ وجود این‌ قبلی ه‌ نه‌ فقط به‌ غنای‌ طراحی‌ و تفسیر توجیه‌ یافته‌ها کمک‌ می‌کند، بلکه‌ نشان‌دهنده‌ی‌ ارزش ‌ موضوع‌ تحقیق‌ نیز است‌.
۱ـ۱ـ عنوان‌ تحقیق
ـ عنوان‌ تحقیق‌، شناسنامـه ‌ و هویت‌ تحقیق‌ است‌ و بر اساس‌ هدف‌ معین ‌ می‌شود.
ـ عنوان‌ فقط یک‌ اسم‌ نیست‌، بیان‌کننده‌ی‌ محتوای‌ تحقیق‌ است‌ نوع‌ کار را نشان‌ می‌دهد.
ـ عنوان‌ بایستی جامع‌ مانع‌ باشد.
۱ـ۲ـ بیان‌ مسئله
هدف‌ از نگارش‌ بیان‌ مسئله‌ توجیه‌ طرح‌ است‌؛ یعنی‌ توجیه‌ صاحب‌ تحقیق‌، صاحبان‌ کار، همکاران‌ طرح‌ مخاطبان‌ تحقیق‌. ارزش ‌ نگارش‌ بیان‌ مسئله‌ و نشان‌دادن‌ جذابیت‌ طرح‌، قابل‌درک‌ کردن‌ و موردپذیرش‌ قراردادن‌ آن‌ است‌. محتوای‌ بیان‌ مسئله‌ را باید چنین‌ نوشت‌:

ـ با توضیح ی‌ درمورد ‌ی‌ مشکل‌ (مورد) شروع‌ کرد.
ـ سپس‌ ارزش ‌ مشکل‌ را شرح ‌ داد. شرح ات‌ می‌تواند بر اساس‌ گستردگی‌ مشکل‌ و ارائه‌ی‌ آمار مربوط‌ به‌ آن‌ باشد.
ـ این‌که‌ در حال‌ حاضر با مشکل‌ چطور ‌ برخورد می‌شود. مثلاً می‌نویسیم‌ که‌ در این‌باره‌ پایان‌نامـه ‌ یا مطلب ‌ای‌ نوشته‌ شده‌، یا نقد شده‌ یا کتاب‌هایی‌ به‌ چاپ‌ رسیده‌ است‌. تمام‌ این‌ اطلاعات‌ از قبلی ه‌ی‌ تحقیق‌ به‌ دست‌ می‌آید.
ـ بایستی توضیح ‌ داد که‌ تداوم‌ مشکل‌ به‌ کجا ختم‌ می‌شود پیامدهای‌ عدم‌انجام‌ این‌ تحقیق‌ چیست‌ که‌ اکثرا ً به‌ ترتیب‌ از خفیف‌ به‌ شدید ذکر می‌شوند.
ـ می بایست راه‌حل‌ مشکل‌ را شرح ‌ داد، به‌ این‌ ترتیب‌ که‌:
الف‌) چنانچه تحقیق‌ ارزیابی ‌ وضعیت‌ باشد، روش‌ تحقیق‌ «توصیفی‌» یا «پیمایشی‌» ( descriptive ) است‌ و بایستی سؤالاتی‌ را بیان ‌ کرد که‌ تحقیق‌ به‌ آن‌ پاسخ‌ بدهد. به‌ این‌ ترتیب‌ که‌ آیا مشکل‌ وجود دارد؟ وسعتش‌ چقدر است‌؟ در چه‌ موارد ی‌ این‌ مشکل‌ وجود دارد در چه‌ موارد ی‌ وجود ندارد؟ در مثال‌ «ارزیابی ‌ وضعیت‌ یادگیری‌ دانشجویان‌ رشته‌ی‌ هنرهای‌ نمایشی‌ سال‌ ۱۳۸۲»، سؤال‌ها چنین‌ بیان ‌ می‌شوند: آیا تمام‌ دانشجویان‌ به‌ لحاظ‌ یادگیری‌ در وضعیت‌ مطلوب‌ قرار دارند؟ اگر نباشند، چند درصد در وضعیت‌ مطلوب‌ قرار دارند؟ وجوه‌ افتراق‌ اشتراک‌ دانشجویان‌ مطلوب‌ و نامطلوب‌ به‌ لحاظ‌ یادگیری‌ چیست‌؟
ب‌) اگر تحقیق‌ ارزیابی ‌ نقش‌ علت ‌ با ظهور مشکل‌ باشد، روش‌ تحقیق‌ «تحلیلی‌» ( analytic ) است‌ که‌ فرضیه‌ بیان ‌ می‌شود و باید علت ‌ را شناسایی‌ کرد. به‌ طور مثال‌، روش‌ کار در تحقیق‌ «ارزیابی ‌ نقش‌ مهارت‌ ارتباطی‌ استادان‌ با میزان ‌ یادگیری‌ دانشجویان‌ رشته‌ی‌ نمایش‌» چنین‌ خواهد بود: استادانی‌ را که‌ مهارت‌ ارتباطی‌ دارند (به‌ عنوان‌ مورد )، با میزان ‌ یادگیری‌ دانشجویان‌، و استادانی‌ را که‌ مهارت‌ ارتباطی‌ ندارند (به‌ عنوان‌ گروه‌ شاهد ) با میزان ‌ یادگیری‌ دانشجویان‌ مورد مطالعه‌ قرار می‌دهیم‌ و نتایج‌ را اعلام‌ می‌کنیم‌.
پ‌) اگر تحقیق‌ ارزیابی ‌ تأثیر مداخله‌ باشد، تحقیق‌ «تجربی‌» یا «تست ی‌» ( experimental ) است‌ که‌ فرضیه‌ دارد و بایستی موثر ترین‌ و پرارزش ‌ترین‌ مداخله‌ را شناسایی‌ کرد. به‌ عنوان‌ مثال‌: «ارزیابی ‌ تاثیر روش ‌ مهارت‌ ارتباطی‌ استادان‌ بر یادگیری‌ دانشجویان‌ رشته‌های‌ هنر»؛ در این‌جا، با یک‌ مداخله‌ یعنی‌ افزودن‌ علت ‌ «روش ‌ مهارت‌» به‌ روشی‌ تجربی‌ عمل‌ می‌کنیم‌، به‌ این‌ ترتیب‌ که‌ استادانی‌ را که‌ مهارت‌ ارتباطی‌ ندارند، شناسایی‌ و آن‌ها را به‌ دو گروه‌ مورد و شاهد تقسیم‌ می‌کنیم‌. جهت ‌ گروه‌ مورد کلاس‌ مهارت‌ ارتباطی‌ می‌گذاریم‌، امّا برای ‌ گروه‌ شاهد کلاسی‌ نمی‌گذاریم‌. حال‌ هر دو گروه‌ مورد و شاهد را به‌ کلاس‌ مشابهی‌ از یکی‌ از دروس‌ هنر می‌فرستیم‌ سپس‌ میزان ‌ یادگیری‌ دانشجویان‌ را در دو کلاس‌ ارزیابی ‌ مقایسه‌ کرده‌، نتایج‌ را اعلام‌ می‌کنیم‌.
۱ـ۳ـ تناقض‌ یا خلأ اطلاعات
ـ چنانچه تحقیق‌ توصیفی‌ باشد، تناقض‌ در آمار یا فرق ‌ در میزان ‌ گستردگی‌ است‌.
ـ چنانچه تحقیق‌ تحلیلی‌ باشد، تناقض‌ در نقش‌ علت ‌ است‌ با ظهور مشکل‌.
ـ اگر تحقیق‌ تجربی‌ باشد، تناقض‌ در میزان ‌ مداخله‌ است‌.
ـ می بایست زمان‌ مکان‌ ذکر و احیاناً گروه‌ شاهد معرفی‌ شود.
ـ باید توضیح ‌ داده‌ شود که‌ تحقیق‌ موردنظر چگونه ‌ می‌تواند مفید واقع‌ شود.
اما ‌ در این‌ قسمت ‌ معیارهایی‌ جهت ‌ ارزش‌یابی‌ بیان‌ مسئله‌ بیان ‌ است‌ که‌ بیان‌ آن‌ خارج‌ از حوصله‌ی‌ این‌ مطلب‌ است‌.
۲ـ قبلی ه‌، بازنگری‌ منابع‌ و اطلاعات‌ موجود
هدف‌ بازنگری‌ مروری‌ بر سابقه‌ی‌ تحقیقاتی‌ است‌ تا مهارت‌های‌ لازم ‌ در انتخاب ‌ موضوع‌، طراحی‌، اجرای‌ تحقیق‌ و تدوین‌ گزارش‌ پایانی‌ فراهم‌ شود.

  • امید علومی
  • ۰
  • ۰



ساعت مچی ارزان

در بین کل ادبیات ضدثروت و سرمایه داری در ایران، تولید شده از سال های دور تاریخ تا همین چند سال اخیر شاید هیچ عبارت ای به سادگی کوتاهی «دارندگی و برازندگی» نتواند توجیه کننده تجمل در بین ثروتمندان باشد.

تجملی که در سال های اخیر با تغییر سبک زندگی مردم و اما روی کارآمدن طبقه نو ثروتمند در ایران بیشتر شده و نسبتا روزی نیست که از انواع جدید تجمل ثروتمندان ـ از خانه آنچنانی گرفته تا اتومبیل وارداتی ـ چیزی نشنویم. با این وجود ، شنیدن از بازار تجمل ساعت در تهران هم شنیدنی است؛ تجملی که در قالب صنعت مد صورت می گیرد.

ساعت های میلیارد تومانی در تهران

یک گالری در پاساژ معروف شهرک غرب؛ اینجا جایی است که به قول نشریه همشهری اقتصاد، می توان سراغ ساعت های لوکس را گرفت. این شرکت خوب شده نمایندگی ۱۲ برند معتبر و اما لوکس جهان ی ساعت را دریافت نماید و آنها را در تهران بفروشد، ساعت هایی که حتی تا مرز میلیارد تومان هم قیمت خورده است. چنانچه سوالتان این باشد که آیا مشتری برای این ساعت ها پیدا می شود یا خیر می بایست جواب داد؛ بله زنان و مردانی در شهر تهران حاضر ند جهت ساعت خود یک میلیارد تومان نرخ کنند. خانم جوانی که یکی از برندهای معتبر ساعت را خریده به خبرنگار نشریه فوق الذکر گفته پرداخت مبالغ بالا برای ساعت های مارک دار اهمیت دارد. ساعت به افراد فرد و اعتماد به نفس می دهد. مرد میانسالی حرف او را تائید کرده و از اثر ساعت سوئیسی در انعقاد قراردادها حرف زده است.

ارزان ترین ساعت بازار؛ ۸۲ هزار تومان

برای تحلیل جزئی تر قیمت ها به فروشگاه اینترنتی ساعت سر زدیم. در فروشگاه نامبرده ، گرانقیمت ترین ساعت از شرکت رولکس بود اما دسته دوم. این ساعت نزدیک به ۳۹ میلیون تومان قیمت خورده است. ارزان ترین ساعت نوی قیمت خورده در این فروشگاه، ۱۳ میلیون تومان قیمت دارد و مارک لوئیس ارارد دارد. جالب است بدانید در این فروشگاه اینترنتی ارزان ترین ساعت ۸۲ هزار تومان قیمت خورده است. در بین برندهای ژاپنی نیز ساعت معروف سیکو با حداقل قیمت ۳۹۳ هزار تومان در این فروشگاه موجود است. اگر هم قصد خرید جهت یک عروس و داماد را داشته باشید؛ بدانید ارزان ترین ساعت با مارک آلفاسیفر نزدیک به ۴۳۰ هزار تومان آب می خورد و گـران ترین آن با مارک لوئیس ارارد نزدیک به ۲۰ میلیون تومان. جدید ترین ساعت این فروشگاه مارک سیکو را دارد نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. با این حال در ساعت فروشی ها و بخصوص دستفروشان کنار خیابان می توان ساعت هایی با قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان پیدا کرد که در نگاه اول تنوع طرح رنگ جالبی دارند، اما از نظر کیفی بسیار زیاد ضعیف هستند . اوضاع در بازار ساعت های دیواری به همین منوال است. در حالی که اکثرا ساعت های فانتزی دیواری با جنس پلاستیک و موتور چینی بین ۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت می خورد، ساعت های دیواری گرانقیمتی با کار چوب یا موتورها و پاندول های سوئیسی در بازار وجود دارد که قیمت آنها سر به میلیون تومان می زند. در بازار ساعت های رومیزی هم همین شرایط وجود دارد با این فرق که بازار ساعت های لوکس رومیزی کم رونق تر از ساعت های مچی و دیواری است.

ساعت ۷۵ میلیارد تومانی

اما اوضاع در خارج از مرزهای ایران شباهت بسیاری به داخـل کشور دارد. وب سایت ای.ای.لوکس ـ که سایتی تخصصی در زمینه کالاهای تعبارات ی است ـ حدود چهار ماه پیش فهرستی از گرانقیمت ترین ساعت های جهان را انتشار کرد. در این فهرست، ساعت چوپارد ـ که کاری از کمپانی انگلیسی کارات است ـ به عنوان پرهزینه ترین ساعت جهان معرفی شده است. این ساعت با حدود ۸۴۷ قطعه الماس تولید و ساخته شده است و در سال ۲۰۰۰ به قیمت ۲۵ میلیون دلار فروخته شده است. با فرض ثبات قیمت، این ساعت این روزها در ایران نزدیک به ۷۵ میلیارد تومان قیمت دارد.
در آن فهرست، رتبه دوم ساعت های گرانقیمت به ساعت پاتک پیفل از کارخانه پاکت واچ تعلق دارد که اما ساعت قدیمی است. این ساعت که در سال ۱۹۳۳ تولید و ساخته شده است، ۱۷ قیراط طلا دارد علاوه بـر اعلام زمان، بدون مصرف از به احتمال زیاد ت الکترونیکی یا رایانه ی صرفا به صورت مکانیکی ، ۳۴ کارکرد دیگر نیز دارد. کمپانی لوئیس موینت متریس خوب شده اهمیت سوم فهرست گرانقیمت ترین ساعت ها را به خود اختصاص دهد. ساعت این مجموعه که نزدیک به پنج میلیون دلار قیمت خورده، همچنین نمایش زمان، حرکت ماه، مریخ، سیارک ها و سنگ رزتا را رصد می نماید و به نوعی ساعت نجومی به حساب می آید؛ درست مثل قیمت آن

از ساعت میلیون دلاری روزولت تا ساعت یک سنتی
اما جذاب است بدانید در معروف ترین فروشگاه اینترنتی جهان به مفهوم Ebay، گـران ترین ساعت میلیون ۴۵۰ هزار دلار قیمت خورده است. این ساعت متعلق به روزولت، رئیس جمهور سابق آمریکاست. ساعتی از شرکت پاتک پیفل با ۷۶۰ هزار دلار قیمت گرانقیمت ترین ساعت عرضه شده در این سایت است. نکته جالب تر این که این سایت مملو از ساعت هایی است که فقط سنت قیمت خورده است!

در بین ساعت های دیواری Ebay نیز گرانقیمت ترین ساعت متعلق به قرن نوزدهم و به نوعی یک قدیمی است. این ساعت برنزین ۱۲۶ هزار دلار به مفهوم نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است. نکته جذاب این که در این سایت، اکثرا ساعت های دیواری یا رومیزی گرانقیمت مربوط به قدیم های دور است. گویی که این روزها فردی برای ساعت رومیزی و دیواری پولی خرج نمی نماید ، مگر این که از جنس عتیقه و آنتیک باشد.

ساعتی با تاج پادشاهان

اما سایت کامپلکس ـ که سایتی در حوزه هنر طراحی است ـ مدعی است گرانقیمت ترین ساعت غیرمچی جهان را یافته است. این ساعت با استفاده از طلا و پوست لاک پشت تهیه و تولید شده و در تهیه و تولید آن از تاج پادشاهان نقاط مختلف جهان بهره برداری شده است. قیمت این ساعت استثنایی که با رنگ قرمز زرد جلوه مخصوص ای پیدا کرده است، نزدیک به هفت میلیون دلار معادل ۲۱ میلیارد تومان است.

  • امید علومی
  • ۰
  • ۰

مکان کار ویروس ها

بعضی از ویروس ها بر روی فایـل های با پسوند EXEوبرخی از آنها بر روی فایـل های با پسوند COMوگاهی دیگر بر روی هر دودسته اثر می گذارند. پس می توان گفت :یکی از محل های وجود ویروس فایل های اجرایی است. پسوند های رایج فایـل هایی که توسط ویروس آلوده می شوند عبارتند از :

آنتی ویرویس

آنتی ویرویس,خرید آنتی ویروس,antikade


OVR-APP-XTP-FON-EXE-COM-SYS-BIN-OVL-DLL-SCR-DOC-DOT.

گاهی از ویروس ها علاقه خاصی به بوت سکتور وبخش یشن تیبل دارند.

ویروس های بوت سکتور جای بوت سکتور را با پروگرام خودشان عوض می کنند. اگرویروس ها به بیش از سکتور نیاز داشته باشند سکتور های دیگر ی از دیسک را به کار می برند ودر این صورت در جدول FATآنها را به عنوان "بدسکتور" علامت گذاری می کنند تا از نوشتن روی آنها پیشگیری شود واکثر برنامـه های کمکی مثل نورتن نیز نمی توانند محتویات این سکتورهای به ظاهر خراب را نشان دهند. مثلاویروس "فورم"بوت سکتور فلاپی دیسک وهاردیسک را آلوده می نماید .

رکورد راه اندازی اصلی در سکتور اول هارددیسک روی تراک صفر قرار دارد وحاوی جدولی است که اندازه وحد هر پارت یشن را در جای داده است. ویروس های رکورد راه اندازی اصلی نسخه ای از خودشان را روی رکورد مزبور کپی می کنند وجای رکورد راه انداز مهم هاردیسک را عوض می کنند. برخی از ویروس ها باقرار گرفتن در بوت سکتور رکورد راه انداز مهم بعد از روشن شدن رایانه به راحتی وبه دلخواه کنترل برنامـه های اجرایی را دردست می گیرند. وقت ی فایل آلوده به ویروس را اجرا بکنید ویروس در حافظه قرار می گیرد ودر آنجا مقیم می شود. بعد از آن هر فایل سالمی را اجرا بکنید برای اجرا به داخـل می رود ویروس مقیم در حافظه را به آن متصل می نماید وبالاخره فایل آلوده در دیسک ذخیره می شود. بیشتر ویروس ها مانند برنامـه های مقیم در حافظه عمل می کنند. برنامـه های مقیم در حافظه بعد از اجرا جای را در حافظه از دست نمی دهند. ویروس های مقیم در حافظه کنترل سیستم علت را در دست می گیرند وفرایندهای ورودی –خروجی I\O مترجم های فرمان و. . را تحت کنترل می گیرند. اما بعضی از ویروس ها فقط در حافظه قرار می گیرند ونمی توانند مانند پروگرام های مقیم در حافظه عمل می کنند. گاهی تنها از اقامت در حافظه مصرف می کنند. گاهی از ویروس ها بر روی پروگرام های غیر اجرایی یا دادهای تاثیر گذاشته وآنها را غیر فعال می کنند. ویروس ها تنها می توانند به فایلهای داده ای آسیب بزننداما نمی توانند آنها را آلوده کنند. در نتیجه فایـل های داده ای هم نمی توانند رایانه را آلوده کنند. از فایـل های دادهای می توان فایل هایی با پسوند DAT، DBFو. . . . را نام برد. بعضی از ویروس ها خودشان را تنها یک بار به فایـل اضافه می کنند، یعنی هر فایـل یک بار آلوده می کنند زیرا بیشتر ویروس ها دارای یک علامت معین ه هستند که باعث می شود فایل های آلوده شده توسط خودشان را تشخیص دهند. این امر آنهارا قادر می سازد تا از کشف شدنشان پیشگیری به عمل آید. زیرا فایل آلوده به ویروس در صورت آلودگی های پی در پی به صورت قابل توجه ی بزرگ می شود. بعضی از ویروس ها مانند ویروس ایرانی "آریا" وقت فهرست گرفتن یا جستجوی فایل ها ابتدا کنترل می نماید که آیا فایـل آلوده شده است یا خیر؟ در صورت آلودگی فایل به جای نمایش اندازه فایل در حالت آلودگی اندازه آن را قبل از آلوده شدن نشان می دهد. پس همیشه نمی توان با فهرست گرفتن از فایل ها ومشاهده آنها پی به آلوده بودن آنهابرد. بعضی از ویروس ها به علت اشکالات در پروگرام آنها باهر بار اجرای فایل خود را به آن اضافه می کنند وبه این ترتیب اندازه فایل آلوده مرتبا افزایش می یابد. برای مثال ویروس" اسرائیلی"یا"جمعه سیزدهم"فایل های COMرا تنها یکبار آلوده می نماید ولی زمان ی یک فایل EXE را آلوده می نماید علامت معین ه خود را به انتهای فایـل آلوده اضافه نمی نماید ودر نتیجه بعد از آلودگی اولیه هر بار که پروگرام اجرا شود این ویروس را به فایل اضافه می نماید . وبه این ترتیب اندازه فایـل آلوده مرتبا ارتقا می یابد. (که این ویروس ها زود شناسایی می شوند.)

  • امید علومی
  • ۰
  • ۰

♪♪♪♪♪♪







persian music download

persian radio,download persian mp3,iranian music download,persian music download,download persian music,iranian music,persian music


چرا دارم من

چرا....

مگه چی کم دارم من

برای چه سنگینو تاریکه قلبمــــ

منی که رانگا رنگم...

چرا نامیدو تارم

منی که عاشقیتو دارم...

ببخش اگه ناشکرم

ببخش اگه درگیر گناهم...

تو تمام جا بودی وصل به من مثل اسمم

بی تو سرده بی روحه جسمم

تو همـواره اینجایی میشه گرماتو فهمیدو حس کردـــ

تو تمام جا بودی وصل به من مثل اسمم

بی تو سرده بی روحه جسمم

تو همیشه اینجایی میشه گرماتو فهمیدو حس کردـــ

تو تمام جا بودیـــــــــــــ

تو تمام جا بودیـــــــــــــ

تو تمام جا بودیـــــــــــــ

تمام جا حتی تو تختم نزدیکتر از رگه رو گردن به تن

به عشق تو زیبا ه حتی بالشو بغل کردن من

مرسی که هستی ممنونم

ببخش اگه بد بودم اکثرا ٌ

ببخش اگه کم بودم

ببخش اگه ازت دورم

تو تمام جا بودی وصل به من مثل اسمم

بی تو سرده بی روحه جسمم

تو همـواره اینجایی میشه گرماتو فهمیدو حس کردـــ

تو تمام جا بودی وصل به من مثل اسمم

بی تو سرده و بی روحه جسمم

تو همیشه اینجایی میشه گرماتو فهمیدو حس کردـــ

  • امید علومی
  • ۰
  • ۰



فروش وی اس تی

صدا باید چطور برای آواز خواندن از گلو بیرون بیآید هیچ یک از معلمان آواز در ایران معلم تربیت صدا نبوده آنها فقط ردیف شیوه را روش می دهند. اینکه هنرجوی آواز صدا را چطور بسازد و عیب ولوم خواننده چگونه باید رفع شود تا بحال در موزیک سنتی ایران سابقه نداشته است

هنر جو وقتی در کلاس آواز کمپانی می نماید ابتدا بدون آنکه روش تولید صدا، سلفژ صحیح، نظریه آواز، روش صداسازی و روش تولید تحریر را بداند او را با خواندن فلان گوشه در فلان دستگاه مواجه میکنند که همین امر سبب ترس بسیاری از علاقه مندان آواز خوانی و فرار از کلاس خواهد شد یا اینکه اگر استمرار کرده و در کلاس حاضر شوند نمی توانند به نحو درست مناسب بخوانند پس ضرورت دارد که موارد روشهای فوق قبل از هر چیز به هنرجو آموزش داده شود.

و اما هنرجوی آواز برای خواندن صحیح چه می بایست بکند؟

از محل برخاستن صدا تا قبل از زبان کوچک به ویژه در حلق هیچ کاری نمی بایست با صدا کرد .زیرا خواندن از ته حلق بسیار زیاد صدا را بد می نماید .گلو می بایست کاملاً باز باشد.صدایی که ازسینه بیرون می آید وسعت خوب ی دارد ولی کیفیت ندارد .
ولوم بهتر که از حنجره بر می آید می بایست به سقف دهان بخورد .در سقف دهان پرده پوستی به نام نرم کام وجود دارد که با برخورد صدا به نرم کام این قسمت به لرزش در می آید، که این بهتریـن نوع صدا در موسیقی آوازی ماست .
هیچ نباید به فک فشار آورد .لب پایینی می بایست حالت طبیعی خود را حفظ نماید .
صدا باید کاملا به صورت مخروطی از دهان بیرون بیاید .اما این در مقایسه با موزیک آوازیبقیه ملل کاملا بر عکـس است .زیرا آنها از محیط جلوی دهان بسیار زیاد استفاده می کنند.اما در موسیقی ایرانی بیشتر کار روی صدا در محیط قبل از دهان مصرف می شود.
برای مثال درکار پاوروتی جهت ادای حرف آ به اندازه شش سانت دهانش باز می شود ولی در آهنگ آوازی ما نبایستی بیشتر از ضخامت انگشت سبابه دهان را باز کرد به این صورت ما آ را نسبتا نزدیک به اُ تلفظ می کنیم لبها زیاد از هم باز نمی شود

آزمایش ات مورد نیاز:
درحالی که رو به دیوار ایستاده اید سر را کاملا" صاف بکنید به مفهوم نمی بایست سر به سمت بالا یا پائین و یا به راست و یا به چپ باشد سبعد از طریق بینی به آرامی و به صورت عمیق به اندازه عدد 1 تا 3 به داخـل نفس بکشید. همزمان عضلات شکم را رها بکنید تا با هر نفس عمیق شما شکم به جلو بیاید در این حرکت قفسه سینه نبایستی هیچگونه حرکتی داشته باشد بعد عضلات شکم را منقبض کرده با فشار به امعاء و احشا فشار به دیافراگم در نهایت فشار به ششها بازدم را سریع انجام دهید. بایستی صوت هیس ایجاد شود.
دروقت این آزمایش موارد زیر را مد نظر قرار دهید.
- یادتان باشد که گلو و حنجره بایستی کاملاً راحت آزاد باشد.
- خروج هوا به صورت کنترل شده باشد.
- حرکت شکم در این تست بسیار زیاد خیلی مهم است چنانچه حرکت شکمی نداشته باشید آزمایش شما نادرست است.
- هوا را با شدت به طوری که صوت هوف بدهد از بینی خارج بکنید .
30 بار این عمل را در هر بار تست تکرار بکنید .چنانچه خواستید این آزمایش را ادامه دهید سعی بکنید که به احتمال زیاد استراحتی به بدهید.( بعد از 30 بار)
با این آزمایش عملکرد دیافراگم جهت شما معین می شود.

در وهله بعد عمل دم بازدم را طبقروش فوق انجام میدهید ولی این بار به جای اینکه تنها هوا را به بیرون بدهید آنرا در حلق به تارهای صوتی زده تولید صدا میکنید صدا را به بیرون میدهید بدون اینکه در گلو عضلات گردن تغییری را ایجاد بکنید صوت ایجاد شده خام و وحشی است برای ایجاد صوت اهلی دارای رنگ بهتر ، بهتر است که آنرا به صورت مخروطی از دهان خارج بکنید به مفهوم صوت پرقدرت دیافراگمی را بدون تغییر در گلو به سمت سقف دهان هدایت کرده بعد از برخورد با نرم کام آنرا به سمت لبها هدایت کرده با لبهای گرد جمع صدا را خارج میکنیم این نوع صدا از برترین نوع صداها در آواز ایرانی است که اما تمام موارد فوق به صورت نظریه است اگر خواستید این تست ات را انجام دهید به احتمال زیاد " باید در یک استاد این آزمایش ات انجام پذیرد تا درستی و یا نادرستی آزمایش ات فوق معین گردد.

  • امید علومی